Paris - 24-25 maj, 2003 - Svenskt deltagande

Slalom Skateboarding in Sweden

Moderator: Hans Koraeus

Post Reply
Jani Soderhall
ISSA President 2011-2024
ISSA President 2011-2024
Posts: 4634
Joined: Thu Aug 22, 2002 2:00 am
Location: Sweden, lives in France
Contact:

Post by Jani Soderhall » Fri Apr 25, 2003 7:58 pm

Hur ser det ut med det svenska deltagandet?

Jag är förståss på plats och ställer upp.
Corky verkar vara på gång.

Marcus anpassar tidtagningen för att fungerar för racet. Stort tack!

Pär, Yoda, Pauli, Fabbe och ni andra?
Kommer ni?

Hans Koraeus
Corky - World Ranking Master Mind
Corky - World Ranking Master Mind
Posts: 1980
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:00 am
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by Hans Koraeus » Mon Apr 28, 2003 6:47 pm

Jag kommer!

Mest för att stödja slalomtävlingar i Europa. Jag tror inte jag kan prestera något kanonåk. Och även om jag gjorde det skulle det inte räcka till ändå. Men roligt kan man ju ha ändå.

Videokamera och digitalkamera måste med så vi kan göra ett riktigt bra reportage här på sajten senare. Allt för att locka ännu fler att ställa upp nästa gång. Inte minst för att fösöka locka amerikanarna att komma över.

Funderar någon på att bila ner till Paris?

Marcus Seyffarth
Posts: 607
Joined: Mon Sep 02, 2002 2:00 am
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by Marcus Seyffarth » Wed Apr 30, 2003 9:42 pm

Jag och Pelleplast funderar på att komma ner, vet inte hur det är mer tider och sånt bara. Kan inte ta ledigt för mycket från jobbet och om man flyger med ryanair som (antar jag) är billigaste alternativet så är man inte nere förrens lördag lunch/eftermiddag om man inte tar ledigt på fredag och åker på fredag eftermiddag. Hem är det samma sak, planet går 18.50 från paris, hinner man med det eller måste man ta ledigt på måndag oxå? Hmmm...

Hans Koraeus
Corky - World Ranking Master Mind
Corky - World Ranking Master Mind
Posts: 1980
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:00 am
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by Hans Koraeus » Thu May 01, 2003 4:46 am

Om du inte kan ta ledigt alls kan du nog bara ställa upp på "Tight slalom" på söndag morgon. Om du tar ledigt på måndagen kan du vara med på storslalomen också på söndag eftermiddag.

Se schemat för mer exakt info.

Jani Soderhall
ISSA President 2011-2024
ISSA President 2011-2024
Posts: 4634
Joined: Thu Aug 22, 2002 2:00 am
Location: Sweden, lives in France
Contact:

Post by Jani Soderhall » Sat May 10, 2003 4:22 pm

Yipii!

Marcus skrev igar och sa att de kommer tre stycken fran Stockholm. Super! Svensk delegation pa 5 st alltsa.

Vi borde ha fatt med oss Pär, Pauli och nagra andra i det gamla gardet, men tydligen blev det inte sa den har gangen.

Marcus har jobbat hart med programmeringen av systemet for tidtagningen till tavlingen - stort tack!

Hans Koraeus
Corky - World Ranking Master Mind
Corky - World Ranking Master Mind
Posts: 1980
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:00 am
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by Hans Koraeus » Wed May 28, 2003 3:35 pm

Fan va kul att vi fick ihop ett litet svenskt team i Paris. Och för oss amatörer gick det ju utmärkt med 2 förstaplatser och 2 andraplatser. Utöver detta tyckte jag att de andra resultaten också var bra. Kolla in overall resultaten så ser man ju tydligt att Sverige är klart med i början av denna nya slalomvåg som breder ut sig. Extra kul att se nya svenska skateansikten i och med EttSexEtt gänget.

Jani i proklassen hade också väldigt bra resultat med tanke på hur illa förberedd han var. Han har normalt klara möjligheter att slå sig in på prispallen bland proffsen.

Det här uppmuntrar verkligen till att fortsätta träna lite mer slalom. Skulle vara kul att komma upp till Stockholm och åka med 161:orna och alla andra.

Hans Koraeus
Corky - World Ranking Master Mind
Corky - World Ranking Master Mind
Posts: 1980
Joined: Fri Aug 23, 2002 2:00 am
Location: Stockholm, Sweden
Contact:

Post by Hans Koraeus » Wed May 28, 2003 3:37 pm

Wow, jag har gjort mer än 100 poster! :smile:

Post Reply